piątek, 17 maja 2013

Kwiczoły w 'Dżordan Parku" ;)


No wybrałam się wreszcie "na ptaki" do Parku Jordana. Od razu w wejściu zauważyłam ad. kwiczoła polującego w wysokiej trawie i podlotka na gałęzi. Potem było jeszcze sporo ptaków. Nawet nie zauważyłam jak minęło półtorej godz., ale o tym zaraz.

Na początku podam obserwacje z Parku Jordana:
kilka par lęgowych kwiczołów + podlotki
kosy (2 samce i 1 samica)
szpaki
pełzacz leśny 
gniazdo kwiczołów + młode
gołębie
gawrony.








                                  Kwiczoły

Jeden z młodych, do którego zbliżyłam się na odległość metra, przysiadł na gałęzi i domagał się jedzenia. Widziałam drżenie jego gardziołka, widziałam czepne łapki i ogromne, czarne oczy, które z lekką obawą patrzyła na świat.

Dnia 18.05 wybrałam się do świętokrzyskiego, do babci, ale i do parku. Babcia pokazała mi schowane gniazdo, które znalazła na chodniku, zobaczyłam też:
kwiczoły (juv. i ad.)
kosy (głównie samce)
gołębie
kawki
gawrony
pliszkę siwą
zaganiacze (?)
modraszkę
muchołówki szare
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz